Zoek op thema   dossier    alle
 

Discussiecafé Leidse werkloosheidsbestrijding: wat werkt?

Geplaatst op zondag 15 april 2012 door Lise-Lotte Kerkhof | Fractie

In het kader van de viering van de 'Dag van de Arbeid' gaan Leidse politici op woensdag 25 april met elkaar en de aanwezigen in debat over de Leidse werkloosheidsbestrijding. Discussieer mee!

Op initiatief van de de Turkse arbeidersvereniging HTIB Leiden en D66 Leiden worden nieuwe maatregelen en oplossingen besproken en bediscussieerd. Een van de stellingen? Voor een uitkering mag de maatschappij een tegenprestatie verwachten. Wethouder Jan Jaap de Haan (CDA) en Bas van Drooge, van het re-integratiebedrijf DZB, geven voorafgaand aan de discussie een inleiding. Om 20.00 uur. start de bijeenkomst bij HTIB, Eksterpad 4 (Merenwijk).

Programma

Om 20.00 uur trapt Jan Jaap de Haan af met een inleiding over de Leidse werkloosheid, waarbij hij uitlegt wat nieuwe landelijke wet- en regelgeving betekent voor de werkloosheidsbestrijding. Om 20.15 uur is het woord aan Bas van Drooge. Hij legt uit hoe dit (toekomstige) beleid er in de praktijk uit zal zien. Er is bij beide sprekers ruimte voor vragen. Hierna hebben Mark Koek (D66), Anna van den Boogaard (PvdA) en Maarten Dirkse (VVD) elk vijf minuten om hun visie te geven op de nieuwe wet- en regelgeving waarna er een plenair debat plaatsvindt over drie stellingen. De stellingen zijn:

  • Voor een uitkering mag de maatschappij een tegenprestatie verwachten
  • Elke Nederlander heeft recht op een uitkering ook als hij of zij geen Nederlands spreekt
  • De gemeente Leiden zou moeten experimenteren met anoniem solliciteren

Het is de bedoeling dat de zaal volop meepraat. Andere politieke partijen, Leidse ondernemers en werkgevers, het UWV en andere betrokkenen zijn van harte uitgenodigd! Zeki Arslan van HTIB en Lise- Lotte Kerkhof (D66) leiden de avond.

Praktisch
Waar: HTIB, Eksterpad 4 te Leiden (Merenwijk).
Wanneer: woensdag 25 april 19.30 uur (inloop), start 20.00-21.30 uur. Drankje en hapje na afloop.
Aanmelden: Graag vragen wij u om u even aan te melden bij Lise-Lotte Kerkhof via liselotte.kerkhof@d66leiden.nl, zodat wij rekening kunnen houden met het aantal deelnemers.
 
Toon:
Rechtermuis klik op een marker + 'Go to marker' gaat automatisch naar de marker.
------------------------------

Reacties

16 apr 2012, 13:00 | een Leids burger
Wat bedoelt D66 eigenlijk precies met anoniem solliciteren? Hoe anoniem is dat dan? "anoniem" reageren op een website kan, mijns inziens, nog wel door de beugel maar (experimenteren met) anoniem solliciteren lijkt me toch niet wenselijk. Je zal als bijvoorbeeld kinderdagverblijfdirecteur achteraf bij dat "anoniem solliciteren" toch maar tot de conclusie moeten komen dat je een Robbert M. hebt aangenomen.... Bezint (66 keer) eer ge (met "anoniem solliciteren") begint. "Elke Nederlander heeft recht op een uitkering ook als hij of zij geen Nederlands spreekt." Dat is helaas al járen de huidige praktijk ondanks alle inburgeringscursussen. Voor mensen <65 jaar zou ik toch wel als minimale eis willen stellen dat men niet alleen bereid moet zijn om Nederlands te leren (schrijven en) spreken, maar juist ook om Nederlands te spreken in de openbare ruimte. Nederlands hoort hier immers DE voertaal te zijn èn te blijven. NIET dus pools, turks of marokkaans e.d.. 't is aanpassen of opr.....!!!
 
16 apr 2012, 13:01 | een Leids burger
Voor een uitkering mag de maatschappij een tegenprestatie verwachten." Op zich mee eens, maarrrrrr..... dat mag niet MISBRUIKT worden door het minimumloon te omzeilen en mensen, onder het mom van stage, "arbeidsritme opdoen" e.d., maar in armoede te laten werken voor hun uitkering zonder perspectief op iets beters. Uitkeringsgerechtigden zouden bijvoorbeeld, ieder naar vermogen, wel eens een middagje per week kunnen helpen met bijvoorbeeld invullen van formulieren of andere maatschappelijk nuttige activiteiten kunnen verrichten. Maar bijvoorbeeld mensen 24 uur per week gedurende 2 jaar lang met behoud van uitkering laten werken zonder garantie of perspectief op wel een fatsoenlijk betaalde reguliere baan (met bijbehorende arbeidsvoorwaarden) is verwerpelijk. Dat is geen tegenprestatie meer voor een uitkering maar juist uitbuiting van uitkeringsgerechtigden! D66 profileert zich als een sociaalliberale partij. Ter overweging: Is D66 nu meer sociaal dan liberaal of juist net andersom? Elke D66-er die het meent te weten mag het zeggen.......
 
17 apr 2012, 08:16 | Lise-Lotte Kerkhof
Geachte Leidse burger, het zou erg leuk zijn als u die avond komt en meediscussiert. Anoniem solliciteren gaat doorgaans over de 1e ronde (CV's en brief / webmotivatie), daarna zijn er natuurlijk rondes waarin verklaringen van goed gedrag, bij de beroepen waar dat nodig en logisch is, ingeleverd moeten worden en screenings zijn. Maar waarom anoniem solliciteren nodig zo zijn, hoe dit er uit kan zien en welk probleem (mogelijke discriminatie) dit mogelijk oplost; maken allemaal onderdeel uit van het debat. Er valt ook veel te zeggen over de andere stellingen, maar dat komt dus ook woensdag 25 april! Kom langs als u de anonimiteit durft te verlaten, hartelijke groet, Lise-Lotte
 
17 apr 2012, 10:26 | Mark Koek
Mensen, even voor de duidelijkheid, dit zijn stellingen waar die avond over gediscussieerd gaan worden, niet noodzakelijk standpunten van D66.
 
17 apr 2012, 10:37 | Mark Koek
"een Leids burger" zal ik maar vragen waarheen Nederlanders die zich in zijn ogen niet goed aanpassen moeten "opr.....!!!". In Wildersland is nare onverdraagzaamheid spuien onder een verzonnen naam blijkbaar normaal geworden maar ik blijf het heel storend vinden. Als je zo stoer bent om te willen dat stadgenoten "opr.....!!!" durf er dan tenminste ook voor uit te komen wie je eigenlijk bent.
 
17 apr 2012, 16:57 | CitiZen
Beetje belegen stelling: anoniem solliciteren is o.a. door Alphen ad Rijn uitgebreid getest en als mislukking terzijde gelegd. http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenland/article/detail/1852847/2011/02/26/Proef-met-anoniem-solliciteren-is-een-mislukking.dhtml Wonderlijke stelling: elke NL heeft recht op een uitkering ook als [voorwaarde]. Ook als iemand werk heeft?
 
17 apr 2012, 17:45 | Lise-Lotte Kerkhof
Zoals Mark terecht aangeeft, zijn het stellingen... en geen standpunten! Ik weet heel goed dat anoniem solliciteren op meerdere plekken niet goed uitpakt. Desalniettemin wordt er mee geëxperimenteerd en zijn er sommige mensen, die dit eens wilden bespreken. Natuurlijk gaat het over mensen die geen werk hebben bij de laatste stelling ;o) Enfin, kom gezellig langs zou ik zeggen. In de openbaarheid is commentaar ook welkom, maar oplossingen nieuwe ideeën natuurlijk ook! Positief blijven en zoeken naar oplossingen is blijkbaar ook een kwaliteit.
 
17 apr 2012, 18:20 | een Leids burger
@dhr. M.Koek Niet zo onverdraagzaam zijn M.Koek t.a.v. "anonieme" leidse burgers met een andere mening. 1. "nare onverdraagzaamheid spuien": Zou o.a. het veelvuldig niet Nederlands (willen) spreken in de openbare ruimte (zie de 2e stelling) door sommige stad"genoten" dan maar iets moeten zijn om van te "genieten"? Of zou o.a. dàt nu toch eerder iets zijn wat mensen "heel storend vinden" en juist daardoor onverdraagzaamheid oproept? 2. "in zijn ogen": helaas niet alleen in mijn ogen. 3. En nog maar even voor alle duidelijkheid: ik ben geen PVV-stemmer hoor. Dus daar hoef ik ook niet "voor uit te komen". Maar ja, als iemand iets negatiefs zegt over bepaalde mensen is het natuurlijk wel zo makkelijk om die persoon alvast in "Wildersland" te plaatsen. Daarmee heeft men dan tevens een excuus om zo iemand ook niet meer serieus te hoeven nemen. Zodat een zinnige discussie dan al bijvoorbaat in de kiem gesmoord is..... 4. Waarheen?: met bijvoorbeeld een dubbele nationaliteit lijkt me dat voor de hand liggend. 5. Maar ter "geruststelling" : de voorkeur ligt dus bij (dwingen tot) aanpassen,VOORZOVER MOGELIJK, en niet bij oprotten. Graag mijn standpunt over stelling 2 eens ietsje minder selectief lezen a.u.b. 6. Het zou primair moeten gaan om WAT er gezegd wordt en niet zozeer om de persoon of op welke plaats.(website of bijeenkomst).
 
17 apr 2012, 18:28 | een Leids burger
Geachte Mevr. L.Kerkhof Dank u voor de uitnodiging. Echter, als ik het programma zo bekijk denk ik niet dat er nog veel ruimte zal kunnen zijn voor discussie waarbij ook iedereen voldoende aan bod kan komen. Zoveel valt er inderdaad over te zeggen. Vaak zie je dat de discussieleider\leidster de vraagsteller daarom in de gelegenheid stelt om maar 1 korte vraag te stellen met daarop dan een antwoord. Dit dus om anderen ook aan bod te laten komen en vanwege de beperkte tijd. Meestal komt het dus niet echt tot een goede diepgaande discussie over en weer met uitwisseling van argumenten en blijft het meestal maar bij een oppervlakigge bonte verzameling van allerlei meningen. Dat is meestal inherent aan dat soort bijeenkomsten. 't Heeft dus niets met durf te maken. Ik had al zo het vermoeden dat die stelling over "anoniem solliciteren" voortkwam uit de wens om allerlei discriminatieproblemen proberen te verminderen. Om over leeftijdsdiscriminatie nog maar te zwijgen. Maar klachten over discriminatie bij een bepaalde bevolkingsgroep hebben natuurlijk ook een oorzaak. Dáár zou het, mijns inziens, dan dus eigenlijk ook over moeten gaan. Maar het zal wel duidelijk zijn dat ik dus niet alte hoge verwachtingen heb over dat "anoniem solliciteren" in het kader van de werkloosheidsbestrijding. En zou het ook maar iets helpen als ik mijn eerdere standpunten dan op 25-4-2012 bij die bijeenkomst zou zeggen. Voorzover daar al gelegenheid toe zou zijn? Met vriendelijke groet.
 
20 apr 2012, 14:19 | Wybo Mentink
@Lise-Lotte Kerkhof: hartelijk dank voor de aandacht voor dit belangwekkende onderwerp. Als ik een wens mag doen dan zou ik willen dat onze euroheld Barroso dit onderwerp nu ook eens met succes agendeert. Hij zou bij wijze van leerstraf een masterclass van professor Arnold Heertje (auteur van "De kern van de economie") moeten bijwonen. Heertje beweert dat we in ons denken over de economie ratio en emotie (en intuitie) zouden moeten integreren. Bureaucratie (of bureaucraticisme) is niet toevallig de vijand van beiden. Ik zou er nog aan willen toevoegen dat we de menselijke maat moeten zien te hervinden in de economie van de 21e eeuw. Mag ik een drietal extra stellingen aanbieden? - ruim baan voor Roemenen en Bulgaren op de Leidse arbeidsmarkt - quotum voor Leidse arbeidsgehandicapten niet morgen maar nu - discriminatie is de motor van een goed functionerende arbeidsmarkt @een Leids burger: Uw lotgeval doet me sterk denken aan een werk van mijn literaire superheld Franz Kafka en dan in het bijzonder aan 'der Mann vom Lande' uit een beroemde sectie van 'Der Process', Vor dem Gesetz. Ga nou gewoon naar die avond als je vriendelijk uitgenodigd wordt, de zaal kan volop meepraten, dus ik zie het probleem niet. Zie ook: http://users.skynet.be/renegirard/nl/artikels/kafka_proces_2002.html Vriendelijkste groet!
 
24 apr 2012, 14:57 | E. Meijer
Ook een geschikte stelling voor woensdag: "Échte wederkerigheid laat zich niet alleen niet dwingen, zij bestaat bij de gratie van gelijkwaardigheid. Dit is in het activeringsdenken juist ver te zoeken." ( bron en achtergrond: www.socialevraagstukken.nl/site/2012/04/15/echte-wederkerigheid-vernedert-niet/ , een lezenswaardig artikel, waarmee echte liberalen het wellicht eens zouden kunnen zijn ). In november 2011 nam de gemeenteraad een motie aan met de strekking dat in Leiden uitkeringsgerechtigden niet worden verplicht tot activiteiten die niet re-integratie tot doel hebben. Daarmij was de zogenaamde tegenprestatie naar vermogen van de baan (woordgrap onbedoeld). En terecht, er worden natuurlijk geen banen mee gecreëerd en de werkloosheid wordt er niet mee bestreden. Het "instrument" is vooral bedoeld ter tuchtiging en vernedering van uitkeringsgerechtigden. Het Leidse college probeert het echter toch weer, nu via de nota kaders Wwnv. Leidse raadsleden zouden het voorstel uiteraard niet moeten accepteren. Wie geen Nederlands spreekt en verder voldoet aan alle wettelijke vereisten heeft natuurlijk recht op een uitkering. Het leren van Nederlands kan deel uitmaken van een re-integratietraject en wordt daarmee een verplichting. Er zijn geen aparte regels voor nodig. Met anoniem solliciteren werd in o.a. in Duitsland geëxperimenteerd, met interessante resultaten.
 
28 mei 2012, 04:25 | M. Modde
Inmiddels hebben SP en PvdA een meldpunt voor klachten mbt het participatiecentrum geopend. De klachten zijn "ernstig" (www.sleutelstad.nl); mensen mogen geen kritische noot laten horen, anders worden ze gedreigd met korten van hun uitkering. En er mag niet gepraat(!) worden op het participatiecentrum, melden mensen. Dit is niet het rooskleurige beeld dat Bas van Drooge van DZB op de avond heeft geschetst. Mark Koek D66 gaf op de thema-avond aan, dat solliciteren en gewoon je best doen om weer aan een baan te komen al "de tegenprestatie" is, die men mag verwachten van werkzoekenden. Hopelijk steekt men in Leiden de nek uit om verder onnodig vernederen en intimidatie van uitkeringsgerechtigden tegen te gaan.
 
29 mei 2012, 15:45 | Mark Koek
Nou, mevrouw Modde, dat zijn nogal stevige dingen die u zegt, dat is natuurlijk absoluut niet de bedoeling en het zou me ook erg verbazen als het zo was. Ik ben benieuwd wat er binnenkomt op het meldpunt van PvdA en SP, en vooral ook waarom diezelfde meldingen dan niet binnenkomen bij het laagdrempelige meldpunt van de gemeente zelf, dat op initiatief van D66 is opgezet.
 
29 mei 2012, 20:53 | M.Modde
@Mark Koek, Ik heb geen reden om te twijfelen aan de waarheid van de meldingen die de afgelopen week bij het Meldpunt van PvdA en SP zijn binnengekomen. Niet praten tijdens het werk, geen kritiek mogen uiten en dreigen met sancties noem ik onnodig vernederend en intimiderend, want zo "stevig " wordt het volgens het Meldpunt door de mensen zelf ervaren. Zouden de werkcoaches op het participatiecentrum geen intentie hebben te intimideren, maar degenen die er verplichte werkzaamheden moeten verrichten, ervaren dit wel zo en raken gefrustreerd en gedemotiveerd vanwege de bejegening, dan gaat er iets verkeerd in de huidige aanpak van werkzoekenden op het participatiecentrum. Uiteindelijk blijft onderwijs natuurlijk de sleutel; misschien geldt dit ook wel voor werkcoaches. De klachten negeren lijkt me echter geen goed plan, bent u dit met mij eens? Ongeacht wie welk meldpunt opzette, d'r zijn daar een aantal mensen in een uitkeringssituatie duidelijk niet happy en hebben niet het gevoel dat ze er door het participatiecentrum weer uit zullen komen.
 
31 mei 2012, 09:36 | Mark Koek
Het is zeker geen goed plan om de klachten te negeren. Ik ken DZB ook niet als organisatie waar dat gebeurt. Ik heb er alle vertrouwen in dat dat goed wordt opgelost. Het is in het belang van iedereen dat het participatiecentrum goed werkt, en als de genoemde klachten structureel zijn dan werkt het niet.
 
01 jun 2012, 09:33 | M. Modde
@ Mark, re-integratie is een nieuwe tak van sport bij DZB en misschien werkt daarvoor een andere benadering en aanpak dan voor de oorspronkelijke doelgroep die voor sociale werkvoorziening komt. En is het even uitzoeken wat werkt. In het discussiecafe Leidse werkloosheidsbestrijding gaf de directeur van DZB het voorbeeld van een van de coaches die voor iemand die een wel heel specifieke opleiding had gevolgd en daarmee een grote afstand tot de arbeidsmarkt had een inventief, origineel traject had bedacht, een beetje out of the box denken dus. Bij een bescheiden budget wordt dus meer van de persoon van de coaches gevraagd en de bagage die deze meebrengt.Er moet niet 1 strakke aanpak zijn ("regime") en drillen maar en eenheidsworsten afleveren. Re-integratie is geen TROS; de grootste familie van Nederland. Intern oplossen zou inderdaad beter zijn, uitgaan van eigen kracht geldt denk ik ook wel voor organisaties en ze hebben 40 jaar ervaring. Nu, dit kletste wel lekker weg in het Discussiecafe en enige nuance is denk ik wel bereikt. A-men? :)
 
01 jun 2012, 14:25 | Mark Koek
Reintegratie is geen nieuwe tak van sport voor DZB, Reintegratie Leiden is daar al langer onderdeel van. Wel nieuw is het participatiecentrum, en dat je daar als bijstandsgerechtigde eerst 6 weken naartoe gaat zodat er een oordeel gevormd kan worden op basis waarvan /daarna/ op maat een traject gemaakt kan worden. Verder - ik ben het er helemaal mee eens dat klachten over bejegening superserieus moeten worden genomen, ik heb daar zelf een motie over ingediend bij de participatienota. Maar ik ga uit enkele klachten nog niet meteen concluderen dat er iets fundamenteel mankeert aan het participatiecentrum, dat gaat mij toch wat te snel. Maar we houden het in de gaten. A-men. :-)
 
------------------------------

Plaats uw reactie

Naam E-mail
Uw reactie (max. 1500 tekens)
 


Terug
agenda
video update
laatste reacties
links
twitter
6 seconden geleden
@nellekeh Thanks!
15 seconden geleden
4 minuten geleden
@Elzethart gaaf! Wens je heel veel plezier & geluk daar :)
4 minuten geleden
@LodivanB Ik probeer even langs te komen. Same time same place?
28 minuten geleden
@Elzethart Adres? Prijs? Housewarming?
28 minuten geleden
@Elzethart Waarwaarwaar???
Een uur geleden
@nellekeh naast vondelpark!
Een uur geleden
Zojuist in Den Haag waar de zon zowaar zichtbaar was, nu in de trein terug naar Leiden en het plenst weer.. #herfst?
2 uur geleden
@Elzethart wat tof, gefeliciteerd! Waar is je nieuwe huis :)?
2 uur geleden
@Elzethart heel erg gefeliciteerd!
2 uur geleden
Ik heb een huis is Amsterdam gekocht! #blijblijblij
2 uur geleden
Vergunning binnen en even met de marktmeester gebeld zodat we morgen met @D66Leiden op de markt staan! #DoeMeeD66
2 uur geleden
Twee jaar na sluiting Groenoordhallen gaat Holiday Inn op eigen terrein ruimte bieden voor evenmenten. Goede zaak.#Leiden
3 uur geleden
En er waren ook 2 enthousiaste studenten! @SJvanDiepen ;) #LOD #foto's http://t.co/9flasOZHe0
3 uur geleden
Ook @Paul_van_Meenen was aanwezig om te debatteren over het hoger onderwijs #LOD. http://t.co/JLqHVSZksr
3 uur geleden
En daar zijn de foto's van het #LOD! Wethouder @dewitfrank opende het Leids onderwijs debat vorige week http://t.co/HVpinz2WwX
4 uur geleden
Hele commissie was gisteren enthousiast over plannen voor gymzaal, zorgwoningen, bso & peuterspeelzaal aan Oppenheimstraat naast Josefschool
5 uur geleden
Door samenwerking met Hoogheemraadschap kostenbesparing van 8 mln op uitbreiding van de #afvalwaterzuivering Leiden Zuidwest #samensterker
5 uur geleden
Proficiat aan de @vriendenovp! Hun tomeloze, jarenlange strijd voor de goede zaak is vandaag beloond met een historisch besluit! #waardering
5 uur geleden
Het Parool nomineert Hilhorst als beste wethouder omdat ie nog geen fouten heeft gemaakt in de 6 maanden dat ie er nu zit #tjongejongejonge
5 uur geleden
Ambitieuze plannen voor nieuw weiland in de Noordoostpolder | De Speld http://t.co/HVN6gvxwRW
6 uur geleden
Schrappen bedrijvenlocatie Oostvlietpolder groot succes voor D66 http://t.co/2DuM0SuDP6
6 uur geleden
Provincie Zuid-Holland schrapt bedrijventerrein Oostvlietpolder http://t.co/Os0MPvSyDl
6 uur geleden
Provincie is akkoord: Oostvlietpolder blijft groen! http://t.co/XvfnzgY9EB
6 uur geleden
Provincie is akkoord: Oostvlietpolder blijft groen!: De provincie Zuid-Holland heeft vandaag bekend gemaakt da... http://t.co/sJDDhwGrEd
7 uur geleden
Goede dag vandaag voor de Oostvlietpolder. De aanhouder wint. http://t.co/OSBpaQhaIO
7 uur geleden
GS schrappen bedrijventerrein Oostvlietpolder. Alternatief: Veenderveld 2 in Kaag en Braassem http://t.co/65znvpwvbM
8 uur geleden
Al 2x benaderd door organisaties. Wil je ook je tijd & experise inzetten om anderen verder te helpen? Schrijf je in: https://t.co/CpnGlp2ryF
8 uur geleden
Op de bar eind mei..... http://t.co/C0JhQv5sed
8 uur geleden
Vanavond met @chrisbonis naar de musical Soldaat van Oranje. Erg veel #zinin
9 uur geleden
Na 1 januari gaat alles in de papierversnipperaar. Bloody shame. Tropeninstituut ontmantelt boekencollectie http://t.co/VUvEI2wxFn
9 uur geleden
'Lee Towers spuit wel zelf zijn haarlak in, daar krijgt hij punten voor' - Martijn Simons - VK http://t.co/olmEU34HdB via @volkskrant
9 uur geleden
'Vrouwen nog altijd achtergesteld bij mannen' http://t.co/BX27FRvRrV via @NUnl
9 uur geleden
proficiat #technolab beste leerbedrijf 2013 en MBO uitblinker Coen!!
9 uur geleden
RT @HSchouffoer met @dewitfrank een afvalwaterakkoord! Vermindering kosten @GemeenteLeiden & @HHRijnland #samenwaw http://t.co/yfOfAbvYw
18 uur geleden
Leuk, minister @peteraltmaier beantwoordt mijn tweet - in het Nederlands (!) Sprak hem in Berlijn in 2011 voor m'n boek over coalitievorming
19 uur geleden
De hele vergadering vanavond werd vertaald door een doventolk, als oefening. Heb ik erg veel bewondering voor, lijkt me heel moeilijk.
19 uur geleden
Relatief vroeg thuis, dankzij doorschuiven grootste agendapunt beleidsplan Wmo.
21 uur geleden
Behandeling Beleidsplan MO in Cie. O&S uitgesteld wegens uitlopen behandeling deelverordening cultuursubsidies #wmo @D66Leiden
21 uur geleden
PROFICIAT!!!!!!! Dank Marcel, Toon en Zeer Zeker ook de sponsor. Hulde.
23 uur geleden
Interesse om raadslid te worden? Orienteer je nu en volg de masteclass, want na de zomer start de kandidaatstelling! http://t.co/fmuNasARU6
23 uur geleden
zojuist Cornelis Joppenszbeeldjes uitgereikt aan Jan van Hooven en Jan van Mourik. 50 -ja 50- en 30 jaar inzet als vrijwilliger voor LBA.
23 uur geleden
Er komt dit weekend nachtvorst.
Een dag geleden
Teruggaaf lokale lasten voor kamerbewoners succesvol: Op initiatief van D66 konden voortaan ook kamerbewoners ... http://t.co/9w7XExcyLx
Een dag geleden
Mocht de nieuwe winkel van Dress for Success openen. Heel mooi vrijwilligers initiatief. Marja en team gefeliciteerd http://t.co/YPliZyJmsH
Een dag geleden
http://t.co/uSB1dXhyOY start peuterspeelklas op Sleutelbloem in Zuid-west. Peuters zijn meer dan welkom op school.
Een dag geleden
http://t.co/vAdI3ACJZm Succes Stefan en vrienden. 100 km roeien voor steun aan goede doel bestr ALS.
Een dag geleden
Afd Burgerzaken van gemeente Leiden is in juni 4 extra dinsdagavonden open om extra ruimte bieden om reisdocumenten te regelen #service
Een dag geleden
Lees: 'Parkeerterrein Haagweg omgetoverd tot Duurzaam Mobiliteits Centrum' op Leidsch.NU http://t.co/lhdM0b28si via @LeidschNu
Een dag geleden
TIP: Vanavond #zorgdebat in LUMC georganiseerd door politieke jongerenorganisaties. Namens #D66 neemt @piadijkstra deel.
mensen
Mark Koek
Mark Koek
 
Peter Bootsma
Peter Bootsma
 
Aad van der Luit
Aad van der Luit
 
Sabine Verschoor
Sabine Verschoor
 
Timo Gubbens
Timo Gubbens
 
Jeffrey van Haaster
Jeffrey van Haaster
 
Vahit Köroglu
Vahit Köroglu
 
Farokh Tahmasian
Farokh Tahmasian
 
Marc Gaulard
Marc Gaulard
 
Eric Krijgsman
Eric Krijgsman
 
Annemieke Strijers
Annemieke Strijers
 
Toine Hazen
Toine Hazen
 
Michel Buijs
Michel Buijs
 
Rob Olieroock
Rob Olieroock
 
Jeroen Slobbe
Jeroen Slobbe
 
Hermine Klein
Hermine Klein
 
Bas Wallage
Bas Wallage
 
Lodi van Brussel
Lodi van Brussel
 
Marco Kouwenhoven
Marco Kouwenhoven
aanmelden nieuwsbrief
Volledige naam
E-mail adres * 
   
D66 Leiden YouTube kanaal  D66 Leiden LinkedIn groep  D66 Leiden Facebook pagina  D66 Leiden Hyves groep  D66 Leiden Twitter  D66 Leiden RSS feed
© D66 Leiden / Mail ons Built by Fenêtre internet applicationsD66 Landelijk